יום שני, 16 בספטמבר 2013

עיצוב חדרי ילדים ותינוקות


מזל טוב, אתם בהריון ומצפים לתינוק. מלאי שמחה, כוונות טובות, ציפיות וחלומות אתם ניגשים לתכנון ועיצוב חדרו של הרך שטרם נולד. אז איך עושים את זה? מהיכן מתחילים? כמה להשקיע? מה קונים?

בואו ננסה ביחד לעבור את תהליך התכנון על מנת ליצור את חדר החלומות שלכם לנסיך או הנסיכה שעומדים להגיע לעולם.

מטבע הדברים חדר הילדים, הוא החדר שעובר הכי הרבה שינויים במהלך השנים. בתחילה אנחנו מתאימים אותו לפעוטות ובהמשך הוא משתנה לחדר ילדים, לחדר מתבגרים ואחר כך אפילו לחדר של בחורים צעירים או בחורות צעירות.

מהפכים אלה כרוכים בהשקעה לא קטנה, ולכן תכנון נכון יכול לחסוך לנו הוצאות מיותרות.

 אז על מה כדאי לתת את הדעת כשמתכננים חדר ילדים לתינוק שרק נולד.?

מבנה החדר וגודלו  - לפני שאנחנו בכלל מתחילים לתכנון את עיצוב החדר, ניתן את הדעת על גודלו. גודל החדר משמעותי לכמות הרהיטים שניתן לשבץ בו. אם החדר קטן מאוד, נמעיט במספר הרהיטים שנכניס אליו. בחדר מרווח יותר אפשר להכניס פריטים רבים יותר. נשים לב גם למיקום הדלת, מיקום וגודל החלונות.

סגנון וטעם ההורים – סגנון ההורים וטעמם קובע רבות לגבי עיצוב. יש הורים שאוהבים חדר מאורגן, מסודר, אחיד בסגנונו. יש הורים שמעדיפים סגנון פחות אחיד ויותר אקלקטי.

צבעים – לפני הכל רצוי להחליט מהי קשת הגוונים שבה נשתמש לחדר התינוק. צבעים אלו יתנו לנו כיוון ויסייעו לנו להתמקד בגוונים שאותם נשלב בחדר. הצבעים הממולצים לחדרי תינוקות הם צבעים פסטלים בהירים הנותנים אווירה רכה ונעימה. הנה מספר אפשרויות:

לחדר בנות – שמנת ורוד בהיר וורוד פוקסיה   או שמנת, סגול בהיר וסגול כהה מעט.

 
 
 
 

לחדר בנים – שמנת, תכלת בהיר ותכלת כהה    או  שמנת  ירוק   ותכלת

 
 
 

לחדר שיתאים גם לבנות וגם לבנים – שמנת, צהוב בהיר וצהוב שמש  או לבן, ירוק פיסטוק  וצהוב בהיר




 

צביעת הקירות   - חשוב לבחור בצבעים יעודיים לחדרי ילדים (על בסיס מים) שאינם מכילים חומרים רעילים, ורצוי צבעים שניתן לרחוץ ולנקות אותם.
 בהתאם לקשת הגוונים שבחרנו נצבע את הקירות בגוונים הבהירים יותר כמו תכלת בהיר או צהוב בהיר וכו', רק קיר אחד בגוון הכהה יותר. אפשרות אחרת היא בקיר אחד לצבוע פסים או להדביק טפט עם דוגמה שיוצרת עניין.

יש הורים שמזמינים ציורי קיר ואחרים בוחרים להסתפק בהוצאה צנועה יותר ומדביקים מדבקות על הקיר.

ריהוט -   הריהוט הבסיסי אותו רוכשים לחדר ילדים הוא : מיטה, שידת החתלה, ארון ולפעמים  לפינוק ההורים גם כיסא נדנדה או כורסה אם יש מקום בחדר אולי בהמשך נוסיף גם ספריה קטנה או כוורת.

מיטת תינוק משמשת לזמן קצר ביותר (עד שנתיים וחצי). היא צריכה לעמוד בתקנים, להיות בטיחותית ומחומרים ידידותיים אבל היא אינה חייבת להיות המיטה הכי יקרה שקיימת בשוק .

כדאי לבחור רהיטים שנותנים גם פתרון אחסון טוב. (כמו מיטה שיש לה מגירות ). מאחר ובמשך הזמן מצטברים פריטים לבוש וצעצועים רבים הדורשים פתרונות אחסון.

את מיטת התינוק רצוי למקם בקיר פנימי של הבית על מנת להרחיק אותו מקירות קרים בחורף. 
חשוב גם לשים לב, לא למקם מיטה מתחת או בקרבת חלון, ואם אין ברירה, אז להתקין סורגים.

לגירוי ועניין נוסף של הילד בסביבתו נהוג לתלות מעל המיטה מובייל מסתובב.

צבעי הריהוט רצוי שיהיו בגוון נטרלי כמו שמנת או לבן. צבעים אלו אינם נמאסים והם יכולים לשמש בחדר הילדים לשנים רבות ובשילובי צבעים שונים.

המגע האחרון – צבעוניות נוספת ועניין מוסיפים באמצעות הטקסטיל כמו : הצבעים של מזרון ההחתלה, מגן המיטה, כיסויי המיטה, הוילון, השטיח הכריות הבובות התמונות. רצוי כמובן שהצבעים יהיו מתואמים עם הצבעים הבסיסיים שבחרנו לחדר ועם צבעי הקירות והרהיטים על מנת למנוע מצב של צבעוניות יתר.

 מאחלת לכם שעם תכנון נכון תעצבו חדר נעים ומשרה אוירה לנסיך או הנסיכה שלכם.

ליעוץ והדרכה נוספת  יואלה בר-טל מעצבת פנים     052-2946635


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה