יום חמישי, 31 באוקטובר 2013

הבית הריגשי מאת אורלי רובינזון


 


השבוע לכבוד יום ההולדת שלי קיבלתי מתנה מהאחיות שלי את הספר "הבית הריגשי" של אורלי רובינזון.

הבית הרגשי, כריכה ספר

הספר מציג בתים שהם מקומות "שכל כך נעים להיות בהם עד שממש לא רוצים לעזוב אותם".  בין המשפטים הראשונים בספר כותבת אורלי רובינזון שהיא חיפשה "בתים שהם מרכז חיים. כאלה שעובדים, בהם, מבלים בהם, ישנים בהם, חיים בהם......בתים של אלה שלא מחביאים את  עצמם ואת טעמם האישי. בתים של אנשים ולא של מעצבים, כאלה שבעבורם העיצוב הוא כלי שרת לרגש ולא לטרנד."

אלה משפטים שדיברו אלי. הרגשתי שהם מייצגים בדיוק את היחס שלי לעיצוב הבית.
כאשר אני פוגשת לקוחות שרוצים לעצב את ביתם, אני משקיעה זמן רב מאוד, בנסות ולהבין מה הצרכים שלהם, אבל יותר מכך מה הוא הטעם העיצובי שלהם? מה גורם להם להרגיש נוח? מה גורם להם להרגיש  שהבית שלהם הוא בית חם ומפנק? איזה אוספים יש להם? מהם הטעם האומנותי שלהם? אלו פרטי זכרונות יש להם שירצו להציג? איך נביא לידי ביטוי את הטעם האישי שלהם בעיצוב הבית? חשוב לי מאוד לעזור להם לעצב בית שלא יהיה תלוי בטרנדים, שלא יהיה סתמי ולא אישי, בית שהם תמיד ירגישו שזה המקלט שלהם, הפינה השלווה שלהם.

הוזמנתי לא מזמן לפגישה עם לקוחה שנכנסה לבית חדש. היא נעזרה במעצבת, אך משהו לא התחבר לה בבית ורצתה יעוץ נוסף, תוך כדי סיור בבית, ראיתי שבמרתף הבית נמצא פסנתר. היא סיפרה עם דמעות בעיניים שהפסנתר הוא מתנת ילדות מסבתא שלה, היא הסבירה לי שקשה לה מאוד עכשיו לנגן עליו, מאחר והוא נמצא במרתף והיא רוב הזמן על הילדים נמצאת למעלה.  כאשר שאלתי אז למה הוא במרתף? למה לא בחלל המגורים המרכזי בבית, ששם יש פינה המתאימה בדיוק למיקום פסנתר, וגם תהיה לה גישה חופשית לנגן מתי שתרצה? היא אמרה "הוא לא מתאים בצבעים לסלון ואני צריכה לצבוע אותו". פסנתר - לצבוע? מה פתאום? מי אמר שהכול חייב להיות באותו הצבע? מתאים? משהו שאוהבים מאוד, משהו שיש לו קשר רגשי, מרחיקים רק בגלל שהתחלפה האופנה?

בית הוא מכלול הפריטים שגורמים לנו להרגיש טוב, לא תמיד זה טרנדי, לא תמיד זה מתאים מושלם, אבל אם זה מה שעוטף אותנו ומחבק אותנו, אם זה מה שגורם לנו להרגיש נעים, אז זה בהחלט מתאים לנו.
אני עוסקת באומנות, ואצלי בבית כמעט כל פריטי הקישוט ואומנות הם מעשה ידי, פסלים, אגרטלים, קערות נוי תמונות ועוד. אני אוהבת, גאה ונהנית לראות את העבודות שלי פזורות בבית. אבל אני גם קונה פריטים מיוחדים. פריטים שאני יודעת שאני אהנה לראותם אותם בביתי, פריטים שאני מתחברת אליהם בגלל שהם "עושים לי את זה".

למי שרוצה לעצב את ביתו מחדש, ממליצה מאוד לרכוש את הספר, לעבור דף דף, להתבונן בתמונות הבתים והחדרים, אך יותר מכל לקרוא את המשפטים והטקסט שמלווים את הספר. הספר יעזור לכם להתחבר לצד הריגשי של עיצוב הבית שלהם, יעורר את המחשבה על מה מתאים ומה לא מתאים.
כמו כן , אני ממליצה מאוד להעזר ביעוץ מקצועי של מעצבת אשר תצליח להביא לידי ביטוי את הבחירות  והטעם האישי שלכם וביחד תצליחו לעצב בית שהוא "שלכם".
קריאה נעימה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה